Solgar7
Yeniden Canlan

Yaratıcı TVC ön planda, Geleneksel & Dijital kapsamlı tamamı osmanakbay imzasıyla satış rekoru kıran, Effie'lik bir başarı.

Reklamcı / Reklam kampanyası



Effie’ye aday bir satış başarısı, Kristal Elma’ya layık bir yaratıcılık serüveni

“Yeniden Canlan”

Öncelikle Solgar ile osmanakbay’ın Solgar 7 projesinden yaklaşık 10 ay önceki ilk çalışma aşamasında Türk Tarihinde bir ilk yaşandı. Solgar Konkuru ile davet edilen 4 ajansın yanında bireysel olarak konkura katılan osmanakbay fikirleri. Aynı dönem yeni kurulan ortaklığıyla Inborn Progressive kurumsallaştı. 

Bu markanın girişimci ruhunu, osmanakbay’a duyulan güvenin yerinde olduğu, doğru bir karar verici pazarlama uzmanının varolabileceğini de çalışan liyakat ile kanıtlamıştır. Riskler karşısında doğru karar vermek bir pazarlamacının kalitesini gösterir. Bu kararda girişimcilik ve yetkinlik, başarılı oldu.

10 ay boyunca satış rakamları başarılı dijital kampanyalardan sonra artan güven ile…

 

Hayatında ilk kez tamamı kendi fikri ile bir TVC projesi ve outdoor reklamlar da dahil geniş bir kampanyayı yarattı. osmanakbay içsel olarak tahmin ettiği, imkansız bir başarı yakaladı. Aralık’18 de çekimleri yapılan Solgar 7 fikrini gerçekleştirmek için Atlantik Film, Node VFX, Basthead, İmaj ile çalışmayı tercih ederek son derece yaratıcı bir fikrin kaliteli çıkması hedeflendi. Şahsi kariyerinde geleneksel TVC kapsamında kendi fikirlerini hayata geçirebildiği, ocak 2019 da da ulusal yayınla tüm kanallarda geniş kitleler ile buluşan, digitalde de yayılan, en kapsamlı ve ilk projesi niteliğindedir.

14 yıldır “Halka ulaşan” reklam bakışı ile başarılı işler üretti. Solgar 7 Reklam filmini bir ajansta çalışan olarak çıkması mümkün değildir. Pazarlama bilinciyle daha hızlı yanıt alan bir yola gidilebilinirdi. Proje pazarlama-yaratıcılığı birleştirdi ancak genel havası toplumun beğeni algısı dışında olduğu ezberi ile kabul edilmesi bile zor olurdu. Böyle proje fikirleri ile verimsiz görülerek ajanstan ihraç bile edilebilirsiniz. Ancak kendi fikirlerinizi kendiniz hayata geçirirseniz küresel bakış açınızı sergilemekte özgür davranabilirsiniz. Yaratıcılığı risk bilen insanların inançları ile bugün farklı fikirlerin, geçersiz sanılan projelerin doğru yöntemler ile meydana getirilmesiyle bugün bununda çalıştığını geri dönüşler ölçüsünde bir kaç kez kendimize kanıtlamış olduk. Reklam filminin siyah fonda olması, soğuk ve eğlencesiz olması ürünün satmamasına neden olmadı. Aksine akılda kalıcı, etkili ve iddalı bir iş olarak beyaz yaka kitlesi dışında 7’den 70’e sınıf farkı gözetmeden herkesin ruhuna nüfuz ederek satışlara etkisinin yüksek olduğunu deneyimledik. Bu yüzdendir ki “osmanakbay dokunuşu” diye bir tabir kariyeri boyunca kendisine yakıştırıldı. Yaratıcı işler ile ticari işleri ayırabilen osmanakbay talep doğrultusunda yaratıcılık talebine Solgar 7 ile cevap verdi. Bu riski paylaşan, inanan ve destek olan Marketing Manager’ımıza teşekkürler. Bu iş her anlamda başarılı oldu!

Behance

Yaratıcı Fikir

Ürünün faydalarını eklemlerden kırılması suretiyle bir heykel metaforu ile kalıpları kırarak yeniden canlandırmak; Solgar ürünlerini açık açık şuna iyidir diyebilmek yasak olduğundan, his ve duygular üzerinden bir konseptin geliştirilmesi Solgar ürünlerinin temel zorluğuydu ve bu zorluğun üstesinden gelmeliydik. Kısaca temel çıkış noktalarım şöyle. Heykel figürü genellikle bir şahsiyeti hatırlama, anma ve onurlandırma gibi saygınlaştırma dilidir. Burda bir insanın sonsuz bir hareketsizliği vurgulanır, bunu içten gelen bir güç diri bir karar ile kırarak hareketin

Felsefe & Slogan ( Gülten Akbay – Gülistan Arık )

Ana Fikri etkili bir biçimde anlatacak paralel bir bağ kurarak felsefi bir tasfir ile bütünleştirebilmek için ” Yaşam Kaliteni Hareket Özgürlüğün Belirler ” olarak belirledim. Slogan ise bire bir mesajı güçlü bir biçimde vurgular ” Yeniden Canlan “.

Sonuç

Projenin yayın süresi dolmadan, Türkiye geneli sinema, açık alan, internet reklam iletişim çalışmaları sonuçları müşterim tarafından açıklanan rakamlar bugüne kadar olan satışların X5 katı olarak ve hızlı sattığı bilgisi içimi rahatlattı. Çünkü yaratıcılık bir risktir ve sadece başarılı olacağına olan inanca sahiptim. Tüm teknik ve kullanıcı psikolojisi olumlu ön görüyordum. Daha da önemlisi doların yükselişi ile reklam bütçelerimiz kesilmişti. Müşteri bu proje ile stokları acil boşaltmalıydı.

Brief’in net olması ve müşterinin yaratıcı bir projeye olan desteği ile hayır demesini göze alarak, sıradışı bir kampanya tasarladım.

Credits

Proje Sahibi: Aynur Nayır
Yüklenici: osmanakbay.

Creative Director
Creative Idea (Orj.)
Concepting

Storyboard
Head of Copywriter
Graphic Design
Screen & Packshot Design, Animation
Client & Production Communication
PostProduction Direction
by osmanakbay.

Copywriters
Gülten Akbay, Gülistan Arık, Mehmet R. Özsaruhan



Project Manager / Communication
Özge Büyüktemiz


Production
Atlantik Film



Post-Production
Node VFX

3D/Animation Studio
Basthead



Voice Artist
Tardu Flordun



Sound Studio
İmaj Seslendirme



Client
Solgar Türkiye (ABD Brand)



(c) 2019 Kuruçeşme / Türkiye